Hier kunnen kinderen, kunstenaars en organisaties die met kinderen werken terecht met creatieve uitingen en activiteiten.
Tentoonstelling, zaal 2
Ingericht door kinderen uit Zeeland.
Het Kinderkunstplein wil kinderen, kunstenaars en instellingen die creatief met kinderen werken de gelegenheid geven om zelf een tentoonstelling in te richten. Graag willen wij je voorstellen aan Bo de Jong. Zij is docent beeldende vorming,  kunstenaar in Middelburg en werkt geïnspireerd met jonge mensen. Voor deze tentoonstelling maakten kinderen van verschillende plattelandsscholen van Primas scholengroep op Walcheren  met veel enthousiasme werkstukken over het thema “oneindigheid”.
De kunstwerken die hieronder te zien zijn is het resultaat daarvan.  Het leverde een prachtige kunstwerken op. De  tentoonstelling eindigt met enkele foto’s van de succesvolle opening. We danken Bo hartelijk voor haar geweldige medewerking. Zonder haar steun was deze tweede mini tentoonstelling niet tot stand gekomen.
Curated by children from Zeeland
The Children’s Art Museum wants to give children, artists and organizations who work with children creatively the opportunity to create their own digital mini exhibition on our website. This time we would like to introduce you to Bo de Jong. She’s an arts and crafts teacher and artist who lives in Middelburg and get inspired by working with young people. For this exhibition she worked with children from various primary schools of the Primas education group in Walcheren, who, with much enthusiasm, created various art pieces around the theme “infinity”. The art pieces you see below are the result of this process. The exhibition concludes with a few pictures of the successful opening of the exhibition in Middelburg. We want to thank Bo for her great efforts, without her this exhibition would not have taken place.
 
Het project “Oneindig”
KLIK op één van de afbeeldingen om te vergroten!
Langnek Oneindige natuur Lettersoep Kriebeldierensoep
Langnek
Nina groep 8
Oneindige natuur
Ailin groep 8
Lettersoep
Lois groep 8
Kriebeldierensoep
Ailin groep 8
Stadion Oneindige kroon Muts Oneindige tulband
Stadion
Sven groep 6
Oneindige kroon
Noor groep 8
Muts
Sharon groep 8
Oneindige tulband
Roos groep 8
Een heelen grooten raket Oneindige mummie Oneindige snor Torenhoog
Een heelen grooten raket
Dani groep 4
Oneindige mummie
Wiebe groep 8
Oneindige snor
Maria  groep 8
Torenhoog
Tom groep 5
Oneindige hoofddeksels Ik en mijn tulband Schelp Aziatische hoofddeksels
Oneindige hoofddeksels
Milan groep 6
Ik en mijn tulband
Nathalie groep 6
Schelp
Donna groep 4
Aziatische hoofddeksels
Jc groep 6
Bijenzwerm Oneindige ladder Oneindig water Krottenwijken
Bijenzwerm
Groep 4
Oneindige ladder
Dewi groep 6
Oneindig water
Isai groep 4
Krottenwijken
Malcom groep 6
Oneindige wikkels Favelas Favelas Wikkels
Oneindige wikkels
Kim groep 6
Favelas
Guadalupe groep 8
Favelas
Eva groep 6
Wikkels
Sjoert groep 6
Oneindig veel lieveheersbeestjes Oneindige muur Oneindige wenkbrauwen Toren met vleugels
Oneindig veel lieveheersbeestjes
Groep 3
Oneindige muur
Tirza groep 6
Oneindige wenkbrauwen
Hibaq Groep 8
Toren met vleugels
Isabel groep 5
Toren Oneindigheid Oneindige wijk Slingert maar door
Toren
Anna groep 5
Oneindigheid
Isa groep 5
Oneindige wijk
Redgy groep 5
Slingert maar door
Laura groep 8
Werk van kinderen en Wim Hofman hangen naast elkaar Publiek luistert naar de openingsspeech Kinderboekenschrijver Ted van Lieshout De tentoonstelling
Werk van kinderen en Wim Hofman hangen naast elkaar Publiek luistert naar de openingsspeech Kinderboekenschrijver
Ted van Lieshout
opent tentoonstelling
De tentoonstelling
       
BO DE JONG

Kinderen van basisscholen CBS ’t Klinket, CBS De Schute, CBS de Lispeltut en CBS De Goede Polder op Walcheren maakten werkstukken n.a.v. het thema ‘oneindig’. Dit leek makkelijker dan het was. Oneindig is een abstract begrip en eigenlijk bestaat oneindig niet. Zeker niet voor kinderen. Aan alles zit een begin en dus ook een einde. Maar stel je voor dat iets toch oneindig zou zijn. Hoe ziet dat er dan uit? Oneindig betekende voor de kinderen vooral iets waarvan er heel veel is waardoor het te groot is om nog te kunnen waarnemen. Kinderen kregen te zien wat Wim Hofman, schrijver en illustrator, met het thema deed. Hij maakte vooral oneindig lange torens, trappen, spiralen, takken aan bomen en noem maar op. Kinderen werden door te kijken naar voorbeelden van de kunstenaar op steeds meer ideeën gebracht. Gaandeweg ontdekten de kinderen dat je alles oneindig kan maken, als je je fantasie maar gebruikt. De kinderen realiseerden zich dat je fantasie grenzeloos kan zijn als je maar durft te dromen. Van het een komt het ander en je verbeelding is oneindig. En wanneer je die gebruikt kunnen wensen werkelijkheid worden.
Dit project werd bedacht en begeleid door kunstenares en docent beeldende vorming Bo de Jong. Veel dank aan Agnes de Jong, directeur van Primasscholengroep, Teatske Hoogeboom, leerkracht en Wim Hofman, schrijver en illustrator.

Meer info:
bodejong.nl
BO DE JONG

The children from primary schools CBS ‘t Klinket, CBS De Schute, CBS de Lispeltut and CBS De Goede Polder on the island of Walcheren have made art pieces on the topic of infinity. This seems easier than it was. Infinity is an abstract concept and in actuality there is no such thing as infinity, especially not for children. Everything has a beginning, so everything has an ending. But imagine if something could be never-ending. What would it look like? For most children, infinity meant that something would be there in endless amounts so that it would become too large to be able to perceive. It was shown to the children what Wim Hofman, writer and illustrator, created while inspired by the theme. He mostly made never-ending towers, staircases, spirals, tree branches and so forth. By looking at these examples, the children discovered that you can make anything never-ending, as long as you have a big imagination. They realized that in the end it is especially your imagination itself that can become endless as long as you dare to dream and think outside the borders. And when you use your imagination; your wishes can actually come true. This project was initiated by Bo de Jong: artist and teacher of visual arts. She also guided the children throughout the project. Many thanks go to Agnes de Jong (principle of the Primasscholengroep), Teatske Hoogenboom (teacher) and Wim Hofman (writer and illustrator).

More info:
bodejong.nl